söndag 21 december 2008

Tomtefan

Ja det var ju liksom ett tag sen sist,men det blir bara så att man inte bloggar om man inte har något att komma med. Men nu dj....ar är jag inte go på det så kallade Hönshuset (Södergården) som Karin jobbar på. Där springer det en massa höns omkring och pratar en massa skit om Karin bara för att hon vill att det hygieniska skall fungera till 100%. Hon har ju tagit på sig den tjänsten bara för att ingen annan vill ha den. Det är ju ett jobb med ansvar i allra högsta grad för vårdtagarnas skull,men det verkar som hönsen skiter i vad Karin säger.Jag har sagt att Karin får ta facket på det och sedan blir det högsta chefen för någon dj...ja ordning får det bli. Det är ju inte meningen att hon skall gå och må dåligt av det här. Det är ju snart Jul, ja just det. Där kommer han in i bilden" Tomtefan " det är våran s.k fastighetsskötare som inte vet hur en piasavakvast skall hanteras. Tomten skall ju vara snäll, men inte han. Han skällde ut Karin för någon hade ringt till kontoret och klagat på honom,han ville veta vem det var . Så han skulle gå och knacka dörr och försöka luska ut vem det var, alltså han kommer inte som en snäll Tomte och önskar hyresgästerna en God Jul. , den Tomten finns bara inte, tror ni. Jo han finns här i huset.

Ha en skön Julhelg, för det skall vi.

God Jul

3 kommentarer:

  1. Ja jag önskar att allt löser sig. Är inte rätt att folk ska få trycka ner nån. Kramen på er!

    SvaraRadera
  2. Skitsnack bland kollegor är det tråkigaste som finns. Jag har en öppen dialog med mina jobbarkompisar, är det någon som gör fel så pekar jag med hela handen. Det fungerar med vissa medans andra ger mig fingret tillbaka. Då vet man iaf. vart man har varandra.

    SvaraRadera
  3. Ja visst skall vi ha en härlig jul och jag vet att tomten kommer hit iallafall ;) Kramis far och vi ses i månn.

    SvaraRadera